my posts

Tuesday 12 April 2011

syukran ya ALLAH

ALhamdulillah syukur ya Allah kerana KAU masih memberiku peluang untuk bernafas.Inilah nikmat MU yang paling agung untukku.ku berterimakasih pdmu YA ALLAH.Ku panjatkan kesyukuran atas nikmat nyawa yg KAU kurniakan padaku.pagi tadi aku terlewat bangun,biasala.kdg2 dlm sebln mest ada teroversleep.Aku memandu laju ke sekolah sbb dh terlambat sgt.adalah dlm 120kmj d jln maklagam tu.lepas je 1st jambatan maklagam,ada sebuah motor didepanku,aku terus memecut pintas motor tersebut.tiba2 ada seekor makhluk ALLAH melintas.YA ALLAH,bagai nak luruh jantung aku bila ternampak makhluk ALLAH tersebut adalah seekor beruang yang sgt besar.Aku bertakbir,beristighfar panjang dan mengucap apabila melihat makhluk tersebut.Rasa takut sngat2..Beruang tersebut dtg dr arah hutan,melintas jalan.teringat aku pd seorang sahabat yg meninggal kemalangan langgar kuda d trg.Kalaulah DIA juga ambil nyawaku td...apa bekal yg telah kusedia utk menghadapNYA..PERINGATAN utkku& sahabatku sekalian,bersediala kita semua untuk menghadapi mati krn kita xtau ntah esok atau lusa Dia dtg menjemput kita.Ketika itu,hanya amal yg jd bekalan.Renung2kan..

No comments:

Post a Comment